Vízicsikó
Mosoni-Duna és Rába folyók torkolatánál van felállítva.

Cedrus @ 2010.07.18. 22:09 (11.10.27.)
A vörösrézlemez domborítással készült alkotás eredetileg Győr Pályaudvaron volt felállítva, majd 1981-ben áthelyezték a Mosoni-Duna - Rába torkolatba a Strandszigetre. /Forrás: Wehner Tibor: Modern Magyar szobrászat 1945-2010/ A Művészet folyóirat 1961 szeptemberi számából: 'Makrisz Agamemnon vaslemezből domborított óriási szobra (1956-1958) halfarkú lovon ülő szimbolikus lányalak, mely Győr város történetére utal. A pályaudvar... Teljes szöveg
A vörösrézlemez domborítással készült alkotás eredetileg Győr Pályaudvaron volt felállítva, majd 1981-ben áthelyezték a Mosoni-Duna - Rába torkolatba a Strandszigetre.
/Forrás: Wehner Tibor: Modern Magyar szobrászat 1945-2010/
A Művészet folyóirat 1961 szeptemberi számából:
'Makrisz Agamemnon vaslemezből domborított óriási szobra (1956-1958) halfarkú lovon ülő szimbolikus lányalak, mely Győr város történetére utal. A pályaudvar főépületének belső oldalára került. Ez a mű különleges helyet foglalhat el az utóbbi évtized művészetében, plasztikai erényei és merészsége alapján.'
Vélemények

Cedrus @ 2012.07.06. 10:11
Tamás, köszönöm a képet, éppen ezt hiányoltam már, hogy legyen egy olyan felvétel, amely a szigeten, a strandról készült.

Ády @ 2011.10.28. 13:08
Én is két műlap párti vagyok. Az első felállításnál a környezetet is figyelembe vették és úgy helyeztek oda egy alkotást.

László Mária @ 2011.10.28. 12:50
A kérdés az, hogy a szobor mint olyan magában vagy magában és környezetében egy es ugyanaz. A dokumentációs rokon szakmák egy mű változatait külön-külön kezelik. A szakmai gyakorlatban ez a bevált módszer természetesen megegyezés kérdése inkább,... Teljes szöveg
A kérdés az, hogy a szobor mint olyan magában vagy magában és környezetében egy es ugyanaz. A dokumentációs rokon szakmák egy mű változatait külön-külön kezelik. A szakmai gyakorlatban ez a bevált módszer természetesen megegyezés kérdése inkább, mint elméletileg egyetlen helyes megoldás.

Pál Tamás @ 2011.10.28. 09:38
Akárhonnan nézem, ezt sem lehet egy szabállyal szabályozni, mivel valóban sok olyan alkotás van, ami a kontextus-különbség miatt külön műlapon ábrázolandó. Ennél a műnél ez egy szubjektív kérdés - de igazatok van, hogy nagy a kontextus váltás.... Teljes szöveg
Akárhonnan nézem, ezt sem lehet egy szabállyal szabályozni, mivel valóban sok olyan alkotás van, ami a kontextus-különbség miatt külön műlapon ábrázolandó.
Ennél a műnél ez egy szubjektív kérdés - de igazatok van, hogy nagy a kontextus váltás. A szoborparkos alkotásoknál szintén, a Kossuth-szoborcsoportnál meg nagyon is, hisz ott teljes átalakulás, szétszedés és mondandó-változtatás is volt.
Tehát továbbra is tartom, hogy meg kell csinálnom az "eredeti hely" jelölésére szolgáló térképet, mert nem lehet az automatikus szabály, hogy ha új helyen van, akkor új műlap.
A képeket nézegetve itt értelmezhető az eredeti felállításhoz egy külön műlap, belátom.

Csuhai István @ 2011.10.27. 23:33
Előfordul, hogy egy szobrot egy park egyik széléből a másikba visznek - ilyenkor szerintem is felesleges a második műlap, azt mondom, akár még a legutóbb lényegesen átalakított miskolci Kerényi-szobor esetében is szükségtelen új műlapot írni. De... Teljes szöveg
Előfordul, hogy egy szobrot egy park egyik széléből a másikba visznek - ilyenkor szerintem is felesleges a második műlap, azt mondom, akár még a legutóbb lényegesen átalakított miskolci Kerényi-szobor esetében is szükségtelen új műlapot írni. De hát mi lenne például a mostani sláger-témával, a budapesti Kossuth téri-dombóvári Kossuth-szoborcsoporttal? És több tucat más szoborral, ahol az áthelyezés különlegesen jelentős gesztus vagy tett? Megítélésem szerint itt is erről van szó: a győri pályaudvar belső homlokzata és a Duna-Rába fölé kinyúló vastraverz minőségileg más hely, tökéletesen különböző kontextusba helyezi ugyanazt a művet. Egy kicsit megtévesztő, hogy a régi helyén kötelekkel, szerelő munkásokkal látható most - amikor sima műtárgyfotók készültek róla, a régi helyén, a falra vetett sokféle árnyékával gyönyörűen, nagyon nagyszabásúan nézett ki.

Sila @ 2011.10.27. 23:17
Igen, eddig az egy szobor, egy alkotó, egy helyszín volt az irány. Tamás hozzászólása szerint viszont, nem is lenne szabad az erdeti helyükön bemutatni azokat a szobrokat, melyek pl. a Szoborparkba kerültek. Biztos, hogy jó lenne ez így? Én a... Teljes szöveg
Igen, eddig az egy szobor, egy alkotó, egy helyszín volt az irány. Tamás hozzászólása szerint viszont, nem is lenne szabad az erdeti helyükön bemutatni azokat a szobrokat, melyek pl. a Szoborparkba kerültek. Biztos, hogy jó lenne ez így?
Én a több műlapon történő bemutatást támogatom, élve az összekapcsolás lehetőségével.

Pál Tamás @ 2011.10.27. 23:08
Az a gond, hogy ha az egy műlap egy mű elvet nézzük, akkor az áthelyezés nekem sohasem jelentene új műlapot. Bár tudom, hogy sok esetben már máshogy történt, és mégis két műlap van áthelyezett műveknek. Szerintem várjunk, hogy megcsináljam ezt... Teljes szöveg
Az a gond, hogy ha az egy műlap egy mű elvet nézzük, akkor az áthelyezés nekem sohasem jelentene új műlapot. Bár tudom, hogy sok esetben már máshogy történt, és mégis két műlap van áthelyezett műveknek.
Szerintem várjunk, hogy megcsináljam ezt a lehetőséget és akkor a képeknél jelölni lehet majd, hogy melyik helyen készültek.

Szórád Péter @ 2011.10.27. 23:06
Ez egy izgalmas kérdés! Egyre gyakoribb lesz, hogy szobrokat áthelyeznek. Feltöltött műlapjaim közül már legalább tíz alkotás „elköltözött” a feltöltés ideje óta. Eléggé tanácstalan vagyok, hogyan kellene bemutatni a változást, és várakozó... Teljes szöveg
Ez egy izgalmas kérdés! Egyre gyakoribb lesz, hogy szobrokat áthelyeznek. Feltöltött műlapjaim közül már legalább tíz alkotás „elköltözött” a feltöltés ideje óta. Eléggé tanácstalan vagyok, hogyan kellene bemutatni a változást, és várakozó állásponton vagyok. Három megoldáson gondolkozom:
1. Új műlap az új helyen.
2. Átírom a leírást, kiegészítve a változtatásokkal, és áthelyezem a térképen, lecserélem a képeket.
3. Bővített műlap, két vagy több helyszín bejelölése a térképen, ahol követni lehetne a szobor vándorlását, és friss képek feltöltése az új helyeken. (Ehhez kellene valami bravúros technikai trükk)
Biztos van még egyéb jó megoldás is, de jó lenne, ha valami egységes módszert alkalmaznánk a lehetőségeink keretein belül.

Pál Tamás @ 2011.10.27. 21:37
Ez ugyanaz a mű, más helyen. Ehhez csak akkor szoktunk külön műlapot csinálni, ha más formában, kerül újra felállításra, vagy mondjuk szétszedik a művet. A megoldás itt az "Eredeti felállítás helye" térképes jelölés lenne, amire most nincs mód. Teljes szöveg
Ez ugyanaz a mű, más helyen. Ehhez csak akkor szoktunk külön műlapot csinálni, ha más formában, kerül újra felállításra, vagy mondjuk szétszedik a művet.
A megoldás itt az "Eredeti felállítás helye" térképes jelölés lenne, amire most nincs mód.

Csuhai István @ 2011.10.27. 18:31
Lehet, nem is Marinak, hanem Lászlónak kéne megcsinálnia az eredeti műlapot. Két szép, szerelőmentes képet Pogány Ödön Gábor Makrisz-monográfiájából talán én is hozzá tudnék tölteni.

Ády @ 2011.10.27. 14:20
Mari! Nem kötelező, csak lehetőség.
(Mert ott állították fel eredetileg, Makrisz Agamemnon oda tervezte, és akkor úgy gondolták, hogy ott van remek helyen.)

Cedrus @ 2011.10.27. 13:24
Nem értem miért kellene két műlapot létrehozni egy alkotásról, hiszen meg van eredetiben, csak egy remekebb helyen. Én nem csinálok belőle kettőt!

Ády @ 2011.10.27. 11:15
Lassan akkor ezt is két műlapra lehetne szedni. A lebontott első felállítási helyén, és a mostanira.

Cedrus @ 2011.10.26. 23:22
Sila hálás köszönetem az archív felvételért, ékes bizonyítéka az eredeti elhelyezésnek. Köszönöm a többi műlapjaimhoz töltött archív felvételeket is.

Cedrus @ 2011.10.23. 21:45
Tegnapi győri kirándulásom során sok szobrot megnéztem, helyükön vannak-e, és milyen állapotban.

Cedrus @ 2010.07.19. 07:42
A két felállítást nem tudom összehasonlítani, de ha már vízicsikó vízközelben van a helye, mindenképpen jobb, mint egy pályaudvar. A több víznek meg csak örülhet ! Sajnos én nem örültem, mert nem tudtam közelebb menni, de talán a strand felől... Teljes szöveg
A két felállítást nem tudom összehasonlítani, de ha már vízicsikó vízközelben van a helye, mindenképpen jobb, mint egy pályaudvar. A több víznek meg csak örülhet ! Sajnos én nem örültem, mert nem tudtam közelebb menni, de talán a strand felől lehetett volna.

Kotricz Tünde (TundeK62) @ 2010.07.18. 23:17
Marika! Nekem úgy tűnik, egy jó áthelyezés történt. Vajon ha több a víz körülötte, akkor is?
Műlap-történet
Hozzáadások szűrése típus és státusz szerint.

Műlapgazda
Cedrus
Publikálva: 2010.07.18.
Közreműködők: Göröntsér Vera • Sila • Pótó János • Kotricz Tünde (TundeK62) • Borbély Tamás • RTamas • Dr. Pinczés Sándor • vadgab
Kitöltöttség
Megtekintés
1218
Heti átlag
3.02
Ma 0 látogató
Ezen a héten 0
Frissítve
15.04.01. 14:49
Publikálva
10.07.18. 22:40
Műlap AZ: 11750
Hozzáadások: 28
Facebook megosztásKüldd el a Műlapot!